۱۳۹۲ مهر ۱۵, دوشنبه

قاچـاق کودکـــان پاکستانــی به کشــورهای عـربـی حاشیه خلیــج فارس


دیوانعالی پاکستان اعلام کرده است گزارش جامعی از فعالیت گروه‌های مافیایی درخصوص قاچاق کودکان این کشور به کشورهای حاشیه خلیج فارس ازجمله امارات عربی متحده و استفاده از آنها در مسابقات شتر سواری دریافت کرده و مشغول رسیدگی به این پرونده است.
براساس گزارش اخیرکمیسیون حقوق بشر پاکستان،قاچاق کودکان به امارات عربی از سال ‪ ۱۹۷۹‬میلادی (‪ ۱۳۵۸‬شمسی)آغاز شده و تاکنون نیز ادامه دارد.
استفاده از کودکان لاغر به عنوان شترران در مسابقات شترسواری به صورت اجباری و سوء استفاده از آنان نیز مورد انتقاد سازمان‌های حامی حقوق بشر قرار گرفته است.
وزارت کشور پاکستان به تازگی در گزارشی اعلام کرده است درآمد حاصله از قاچاق کودکان به امارات عربی متحده،بیش از یکصد میلیون دلار در سال برآورد می‌شود.
کودکان قاچاق شده به دبی و سایر امیرنشین های امارات عربی متحده کمتر از ‪ ۱۶‬سال سن دارند.
گزارش‌های رسمی منتشر شده تصریح دارد که دولت اسلام آباد طی دو سال گذشته از بین ‪ ۱۲‬هزار کودک قاچاق شده پاکستانی به کشورهای حاشیه خلیج فارس ،بیش از ‪ ۸۱۰‬کودک را به کشورشان بازگردانده اند.
امارات عربی متحده در سال ‪ ۲۰۰۵‬میلادی ( ‪ ۱۳۸۴‬شمسی ) استفاده از کودکان زیر ‪ ۱۶‬سال را برای شتررانی ممنوع اعلام کرد.
قاچاقچیان انسان بسیاری از کودکان فیقر پاکستانی را که سن آنها بین ؟ تا ؟؟ سال است،ربوده و به شترداران فروخته و شترداران هم این کودکان را به عنوان سوارکار در مسابقه‌های شترسواری به کار وا می‌دارند.
در سطح بین‌المللی این کار به عنوان نوعی برده داری محکوم شده است. در این بین امارات عربی متحده در سال ‪ ۲۰۰۵‬میلادی مسابقه شترسواری با سوارکاران خردسال را ممنوع اعلام کرد.
در مسابقات شتر سواری،کودکان لاغر و نحیف،با شلاقی در دست روی شترها می نشینند،پاهایشان را جمع کرده و به پهلوهای شتر می‌بندند،مسابقه آغازمی شود،سوارکاران کوچک باید حیوان‌ها را با ضربه شلاق و فریاد تیز کودکانه شان هدایت کنند. وظیفه‌ای که به آنها سپرده شده بس دشوار است،بسیاری از کودکان از روی شتر به زمین پرت می‌شوند، روی زمین کشیده شده و به شدت زخمی می‌شوند، برخی از آنها حتی جانشان را از دست می‌دهند.
برای مسابقه شترسواری مهم آن است که سوارکاران تا جایی که ممکن است سبک باشند،برای همین تاکنون همیشه از کودکان به عنوان سوارکار استفاده شده است.
سازمان‌های مدافع حقوق بشر برآورد کرده‌اند که در منطقه خلیج فارس حدود ؟ ؟ هزار کودک شترران وجود دارد.
کودکان پاکستانی در مسابقات شتر سواری امارات عربی سهم بیشتری دارند و اکثر آنان به نواحی فقیرنشین جنوب ایالت پنجاب متعلق هستند.
سازمان یونیسف برآورد کرده که تنها ؟؟ درصد از پدران و مادران می‌دانند که فرزندان آنها به عنوان شترران کار می‌کنند.
طی یک سال و نیم گذشته بیش از ‪ ۲۰‬موسسه غیر قانونی دخیل در خرید و فروش کودکان شناسایی و مسوولان آنها بازداشت شده اند.
در پاکستان موسسه‌ای به نام انجمن حمایت از حقوق کودکان وجود دارد که تلاش‌هایی را برای سامان دادن به وضعیت پیچیده کودکان این کشور انجام شده اما قاچاق کودکان همچنان با روندی رو به رشد مواجه است.
منبع خبر : 
 http://www.humanrights-iran.ir/news-16609.aspx
به اشتراک بگذارید:(کدنویسی این ابزارک)

Balatarin :: Donbaleh :: Azadegi :: Risheha :: Cloob :: Oyax :: Yahoo Buzz :: Reddit :: Digg :: Delicious :: Stumbleupon :: Friendfeed :: Twitter :: Facebook :: Greader :: Addthis to other :: Email To: :: Subscribe to Feed